» Popular Science in Brazil

The Brazilian magazine market is hot. Many international magazine brands are being introduced in the market. Editora Alto Astral launched Popular Science in Brazil on September 20th, following a licensing agreement with Bonnier International Magazines. The new title has a print run of 25,000, and the cover price is 8.90BRL (€3.51).

In addition, São Paulo-based publisher Indaiatuba is to launch a local edition of CQ Amateur Radio Magazine in Brazil.  The magazine will launch on 5 November, during FENARCOM, the Brazilian Amateur Radio Fair. The cover price of the new magazine will be R$12.00 (€4.90) and will have a bi-monthly frequency.

» The struggle to monetize digital content. Magazines vs. Newspapers

Magazines will fare better than newspapers in the struggle to monetize digital content, according to a report released by Pricewaterhouse Coopers. The annual outlook on entertainment and media predicts that newspapers' digital subscriptions will not compensate for decreasing circulation revenues.  On Forbes.com, Jeff Bercovici breaks down the numbers. The report forecasts that initially, digital subscriptions will grow quickly. For the next five years, both magazines and newspapers will see their largest revenue gains in selling digital subscriptions. By 2015, PwC expects magazines to take in $611 million from digital editions (they took in about $4 million last year). Newspapers have a much stronger starting point, already racking in $150 million from digital subscriptions last year. However, PwC predicts their growth to reach only about $331 million in 2015, which would not cover the expected print sales decline.

» Back to Franco times in Spain?  

The Spanish public broadcast network, RTVE, is facing the prospect of more political influence, The Guardian reports. RTVE already has a number of political representatives on its board; these representatives have now made a bid to use their privileged position to gain access to the network's news before it is broadcast. The board decided to vote on this policy because certain members, from the conservative People's party, felt that the news had a pro-socialist bias and that such a bias could not be tolerated in a public broadcaster. The only two board members to vote against the change were two union representatives, as the only two Socialist party representatives abstained for unknown reasons. There was a public uproar and the story is not over yet. Read in tomorrow’s analysis column by our Global Media Correspondent Jose Cervera how the board had to backtrack from its decision due to the immense pressure of outraged citizen on social networks.

Author

Portada Staff

Write A Comment

Get our e-letters packed with news and intelligence!